pygame ile ekranı kare çizmek yazı yazmak

Merhabalar, bu yazımızda Python programında pygame modülünü kullanarak ekran çizmek, ekrana kareler çizmek ve ekrandaki karelerin içine yazılar eklemeyi göreceğiz.
öncelikle kullanacağımız modülleri import ediyoruz.
import pygame,sys
import time

gerekli modülleri import ettikden sonra ise pygamemizi çalıştıran ana fonksiyonu yani pygame.init fonksiyonunu çalıştırıyoruz.
pygame.init()

Şimdi ise penceremizi oluşturalım
ekran=pygame.display.set_mode((600,600))

penceremizin boyutu 600×600 olarak belirttik.

şimdi ise penceremize bir başlık ekleyelim. Bu başlık pencerenin başlık çubuğunda görünecek.
pygame.display.set_caption(“kareler dünyasi”)

penceremizin başlık çubuğunda kareler dünyası yazacak artık.

Şimdi ise kullanmak istediğimiz renkleri kolaylık olsun diye değişkenlere atadık.

beyaz=(255,255,255)
mavi=(0,0,255)
yesil=(34,139,34)
turuncu=(255,69,0)
kırmızı=(255,0,0)

Şimdi ise ekranımızın içini herhangi bir renk ile dolduralım. Ben beyazı tercih ettim.
ekran.fill(beyaz)

Şimdi ise kullanacağımız yazının yazı fontu ve yazı büyüklüğünü belirtelim
font=pygame.font.SysFont(“ComicSansMs”,18)

şimdi ise yazımızın içeriğini, yazı rengini ve arkaplanı rengini belirtelim.
kadir=font.render(“kadir”,2,(mavi),(beyaz))

Birazdan döngüde kullanacağımız draw.rect fonksiyonunun parametlerini açıklayalım.
#pygame.draw.rect(ekran,mavi,(0,0,100,100),1) #ilk iki sıfır x ve y kordinatlarını belirtiyoruz çizilecek dörtgenin
#ücüncü rakamlar yatay uzunluğunu, dördüncü rakamlar dikey uzunluğu, sonuncu rakamlar ise içi boş mu dolu mu ve cizgi kalınlığını belirtiyor. Eğer sıfır ise içi dolu olarak çizilecektir.

Şimdi çizimlere ve yazıları eklemek için gelelim döngümüze.
Öncelikle xa ve ya değişkenlerinin ilk değerlerini sıfır olarak atadık. xa ve ya değerlerini range ile bu değerleri 50 şer 50 şer artırdık. Çizerken xa ve ya bizim dörtgenlerimizin kordinatları olarak belirtik. Hem Yatayda hem de Dikeyde çizimler olsun diye içe içe for döngüleri kullandık. Blit fonksiyonu ile yazımızı xa ve ya olarak belirttiğimiz koordinatlara yazımızı ekliyoruz.
xa=0
ya=0
for xa in range(0,600,50):
for ya in range(0,600,50):
pygame.draw.rect(ekran,turuncu,(xa,ya,50,50),1)
ekran.blit(kadir, (xa+2, ya+2))

Burada da ekranı güncelliyoruz
pygame.display.flip()

Burada da ekranın yani pencerenin 5 saniye açık kalmasını sağlıyoruz
time.sleep(5)

ve çıkışlarımızı yapıyoruz kapatıyoruz
pygame.quit()
sys.exit()

ekran çıktısı şu şekildedir;

kodların tamamı:

import pygame,sys
import time
pygame.init()
ekran=pygame.display.set_mode((600,600))
pygame.display.set_caption(“kareler dünyasi”)
beyaz=(255,255,255)
mavi=(0,0,255)
yesil=(34,139,34)
turuncu=(255,69,0)
kırmızı=(255,0,0)
ekran.fill(beyaz)
font=pygame.font.SysFont(“ComicSansMs”,18)
kadir=font.render(“kadir”,2,(mavi),(beyaz))

xa=0
ya=0
for xa in range(0,600,50):
for ya in range(0,600,50):
ekran.blit(kadir, (xa+2, ya+2))
pygame.draw.rect(ekran,turuncu,(xa,ya,50,50),1)

pygame.display.flip()
time.sleep(5)
pygame.quit()
sys.exit()

Administrator hakkında 234 makale
Bilişim Teknolojileri Öğretmeni

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*