Python ile basit hesap makinesi

python ve qt designer ortaklığı ile basit hesap makinesi yapalım beraber.
Qt designer ile görsel arayüzü yapıyoruz. python ile kod kısmını hallediyoruz.
ilk önce qt designer ile arayüzü oluşturmaya başlayalım.
qt designerı açtığımızda karşımıza şöyle bir ekran geliyor.

buradan widget secip alttan creat a basıyoruz ve karşımıza boş bir form geliyor. Bu form ekranına hesap makinesinde kullanmak için form elemanlarını sol taraftaki menüden ekliyoruz.

hesap makinesinde kullanmak üzere 2 adet lineEdit, 3 tane label ve 5 tane pushButton form elemanları ekledim.
yazıların üzerine çift tıklayıp isimlerini uygun hale getirdim. Yalnız iki lineEdit arasına label eklemiştim. onun ismini tamamen sildim. onu kodlar ile aktif hale getireceğiz.ilk başta görünmesin. ve sonucun yazılacağı bir label var.onun da isim kısmını tamamen sildim.işlem yapınca sonuc orada görünecek

Sağ taraftaki menüden form elemanlarıma kodlama kısmında bulunması kolay isimler veriyorum. Mesela pushtopla,pushbol,pushcikar,labelesittir,labelsonuc,lineilksayi,lineikincisayi gibi isimler verdim. Sizde kendinize göre uygun isimler verebilirsiniz.
Şimdi sıra butonlara signal eklemesi yapacağız.yani butonları aktif hale getireceğiz.

edit menüsünden edit Signals/slots menüsü secip butonların üzerine ctrl ile beraber tıklayınca yukarıdaki ekran gelecek. ordan sol taraftan pressed secip sağ taraftanda da close secelim. Bunu bütün butonlar için aynı şekilde yapalım. kod kısmında kolaylık olsun diye.
sonra dosyamızı kaydedelim. dosyamızın uzantısı ui olarak kaydedilecek. python bu tür dosyaları açmaz. onun için ui dosyamızı py uzantılı dosya haline çeviriyoruz. Başlattan komut satırını açarak ui dosyalarımızı py dosyalarına cevirme komutumuzu yazıyoruz.komutumuz şu şekilde:
pyuic5.bat -x uidosyayeri\uidosyasiadi -o pydosyanınkaydedileceğiyer\pydosyaismi


Dönüştürdüğümüz dosyamız kodları yukarıdaki gibi görünüyor.
şimdi kullanacağımız fonkisyonları yapalım

fonksiyonlarımızı ana fonksiyon olan name == main fonksiyonundan önce yazıyoruz.
daha sonra ise butonlarımıza ilgili fonksiyonları yonlendiriyoruz.

ilk dönüşünce böyle olan buton tanımlamalarını aşağıdaki hale getiriyoruz.

işte hesap makinemizin basit son hali

Administrator hakkında 234 makale
Bilişim Teknolojileri Öğretmeni

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*